Onderzoek

Er wordt veel onderzoek gedaan naar hand- en polsaandoeningen. Functieverbetering en verbetering van de geneeswijze staan hierbij centraal.

Nieuwe behandelmethoden

Onderzoek wordt vooral gedaan naar:

• het ontwikkelen en evalueren van nieuwe behandelmethoden, bijvoorbeeld voor zenuw-, pees en bandproblemen;
  • het ontwikkelen en evalueren van testinstrumenten voor handfuncties, bijvoorbeeld het ontwikkelen van ‘gaming’ om de aangedane hand beter te oefenen in de thuissituatie;
  • begripsverbetering van onderliggende mechanismen van ziektes of aandoeningen door gebruikmaking van nieuwe technieken als bijvoorbeeld het gebruik van ultrageluidtechnieken voor het bestuderen van de dynamische werking van pezen en spieren;
  • het verbeteren van onderwijstechnieken, bijvoorbeeld door gebruikmaking van ‘augmented reality’;
  • het verbeteren of toepassen van nieuwe diagnostische technieken zoals bijvoorbeeld de 4-dimensionale computer tomografie (4DCT-scan), bijvoorbeeld voor bandletsel tussen de polsbotjes.

Multidisciplinaire teams

Aan alle onderzoeken zijn multidisciplinaire teams verbonden. Dit zijn teams waarbinnen verschillende professionals met elkaar samenwerken en kennis delen. Een team kan bestaan uit: handchirurgen, revalidatieartsen, handtherapeuten, bewegingswetenschappers en technici. Vooraanstaande nationale en internationale onderzoeksgroepen werken nauw met elkaar samen.

Esser Stichting staat met onderzoeksgroepen in verbinding en steunt waar nodig.

DONEREN

Wij zijn blij met uw steun | een bedrag overmaken
      schenking | gift | nalaten